شناسه خبر : 84219
جمعه 01 مرداد 1400 , 11:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشن شهادت در امامزاده علی اکبر چیذر/تصاویر

بزرگداشت شهیدان «سید بهروز جوزی» و «سید علیرضا جوزی» پنج شنبه ۳۱ تیر ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در گلزار شهدای چیذر برگزار شد.

فاش نیوز - بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان «سید بهروز جوزی» و «سید علیرضا جوزی» پنج شنبه ۳۱ تیر ماه از ساعت ۱۸ الی 20 بر سر مزار آن شهید، در گلزار شهدای چیذر برگزار شد.

این مراسم با حضور و سخنرانی محمد علی صمدی و با موضوع پذیرش قطعنامه و عملیات مرصاد برگزار شد.

محمدعلی صمدی متولد ۱۳۵۷ پژوهشگر دفاع مقدس از رویش‌های انقلاب اسلامی که هر شب ساعت ۲۴ برنامه مستند نگاتیو را از شبکه مستند در خصوص شهدا و تاریخ دفاع مقدس به زیبایی اجرا می کند، میهمان ویژه ی جشن شهادت بود.

این مراسم جشن سالگرد شهادت شهید علیرضا جوزی بود.

 شهید "سید علی‌رضا جوزی" دانش‌آموز 13 ساله ای بود که همراه 4 رزمنده که آنها هم از سلاله پاک رسول‌ خدا بودند، در روز عید قربان سال 67 به فیض شهادت نائل شد.

وی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: به فرزاندان‌تان یاد بدهید و بگویید که راه ما راه حق و راه حسین شهید (ع) است.

شهید "سید علی‌رضا جوزی" دانش‌آموز 13 ساله تهرانی‌ بود که در بسیج مسجد شاه‌آبادی فعالیت می‌کرد و در همان مسجد به عضویت گروه «مقاومت کمیل» درآمد. سید علی‌رضا همیشه در انجام کارهای فرهنگی، نصب اعلامیه و تشییع شهدا پیش قدم بود. دوازده ساله بود که برادر بزرگش به شهادت رسید و او در همان ایام به همراه برادر دیگرش به صف مجاهدان اسلام پیوست و در جبهه‌های غرب حضور یافت.

سحرگاه اول مرداد ماه سال 1367 "سید علی‌رضا" به همراه 22 رزمنده دیگر در سه راه کوشک واقع در جاده اهواز - خرمشهر در کمین دشمن محاصره شدند. با اصابت گلوله به اتومبیل آنها، "سید علی‌رضا" به همراه 4 رزمنده دیگر که آنها از سلاله پاک رسول‌الله و فرزندان خلف حضرت زهرا (س) بودند به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. آن روز عید قربان بود...

 

تصاویر از برادرشهید سیدمحمد جوزی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi